Ambasadorzy

Ambasadorzy, czyli trenerzy "Koduj z Klasą" prowadzą szkolenia dla nauczycieli na terenie całej Polski. Wszyscy są entuzjastami programowania - to nauczyciele praktycy, zawodowi programiści, lub po prostu pasjonaci kodowania. Grupa Ambasadorów stale się powiększa, a Ambasadorzy ciągle się uczą i doskonalą umiejętności programistyczne i trenerskie. 

 

Robert Bednarz

Język: Python

Informatyka mnie pasjonuje, ale do nowych technologii podchodzę sceptycznie, testuję systemy operacyjne i oprogramowanie, wolę Linuksa, zajmuję się aplikacjami www, uczę również języka polskiego, co daje zdrowy dystans do TI, nie zaniedbuję czytania książek ;-) Dlaczego nie poznałem Pythona wcześniej?

 

Beata Chodacka

Język: Scratch

Uczę informatyki w Gimnazjum nr 16 w Krakowie, aktywnie działam w Polskim Towarzystwie Informatycznym, pełnię rolę Koordynatora ECDL w Małopolsce. Angażuje się w wiele inicjatyw edukacyjnych, współtworzę programy szkoleń m.in. nauczania informatyki dla klas 1-3 gimnazjum, przygotowujący do zdobycia certyfikatu ECDL, Jestem pasjonatem e-learningu, należę do grupy „SUPERBELFRZY RP”.

 

Barbara Cichocka

Język: Scratch

Pracuję w Zespole Szkół nr 21 w Bydgoszczy jako nauczycielka matematyki i informatyki. Jestem zwolenniczką sensownego zastosowania nowoczesnych technologii w pracy nauczyciela. Każdego dnia uczę się :)

 

Monika Dryjańska

Język: Scratch

Pracuję w szkole podstawowej. Chętnie podejmuję wyzwania. Przygodę z kodowaniem zaczęłam wraz z pilotażem „Mistrzów kodowania”.  W  Scratch'u najbardziej podoba mi się, że sprawia tyle radości dzieciakom, okrzyki „Proszę pani działa!” są bezcenne.

 

 

Błażej Gruszczyński

Język: Scratch

Nauczyciel informatyki w IV LO w Szczecinie. Trener Fundacji Wolnego i Otwartego Oprogramowania, trener Centrum Edukacji Obywatelskiej. Autor książek: „Informatyka – prościej, jaśniej”, „Testy do gimnazjum: informatyka”, „Zbiór zadań z informatyki”. Ambasador programu SCRATCH w ramach projektu Koduj z Klasą.

 

Daria Herdzik

Język: Python

Na co dzień mam przyjemność pracować jako trener IT oraz nauczyciel przedmiotów informatycznych w jednej z chodzieskich szkół ponadgimnazjalnych. Informatycznie ze swoimi uczniami realizujemy w tym roku projekt programistyczny właśnie w Pythonie w ramach e-tweenningu.  Moją pasją są spotkania z drugim człowiekiem przy herbacie, w górach czy też na wolontariacie ;)

 

Piotr Horba

Język: Scratch

O sobie: Sportowiec, zapalony snowboardzista. Zawsze uśmiechnięty i pozytywnie zakręcony. 

 

Leszek Janczewski

Język: Scratch

Nauczyciel zajęć komputerowych w szkole podstawowej. Na zajęciach komputerowych i kółkach od dwóch lat (czyli od początku kariery nauczyciela) zarażam uczniów programowaniem. Oprócz nauczania programowania zarażam dzieci nowymi technologiami i robotyką.

 

Bartek Janicki

Język: Scratch

Nauczyciel historii, wiedzy o społeczeństwie i geografii. Naukowo zajmuje się komiksami, amatorsko fotografią i muzyką.

 

Arkadiusz Jastrzębski

Język: Scratch

Zambrów, woj. podlaskie. Szkoła Podstawowa nr 5. Nauczyciel.

 

Adam Jurkiewicz 

Język: Python

Członek grupy SuperbelfrzyRP, trener technologii Web 2.0 ze szczególnym uwzględnieniem OZE. Programista, administrator systemów UNIX/Linux, twórca remiksu edukacyjnego FREE_Desktop - systemu operacyjnego opartego na XUbuntu. Współpracownik Fundacji Wolnego i Otwartego Oprogramowania, w projekcie "Strategie Wolnych i Otwartych Implementacji" twórca części scenariuszy mechatronicznych zajęć pozalekcyjnych z użyciem Scratch i mikro-kontrolerów Arduino oraz ekspert ds. systemów i współtwórca systemu operacyjnego Szkolny Remiks Uczniowski. Współpracownik Fundacji Interkl@sa, w projekcie "E-Pasj@ - nowoczesne nauczanie" ekspert ds. otwartego oprogramowania edukacyjnego. Prowadzi szkolenia z nauczycielami w całym kraju. Współpracownik CEO, w projekcie "Koduj z Klasą" ambasador i trener nauczycieli w zakresie języka Python. Propagator Wolnego i Otwartego Oprogramowania, rozproszonej sieci społecznościowej Friendica.info.pl, otwartej cyfrowej mapy OpenStreet Map i wszelkich "otwartych" rozwiązań. Prywatnie - miłośnik szant, stateczny mąż i ojciec, zwariowany nauczyciel młodzieży.

 

Natalia Kucisz

Język: Scratch

Artystka, kochająca podróże, taniec i sztukę w każdej formie. Posiadająca spore doświadczenie w pracy z uczniami klas I-III szkoły podstawowej w środowisku Scratch.

 

Wojciech Łaguna

Język: Python

Programista Python oraz Django.
Współzałożyciel Białostockiej Grupy Użytkowników Pythona - PyStok. Z zamiłowania fotograf i biegacz.

 

Adam Marczak

Język: Scratch

Z wykształcenia fizyk, nauczyciel fizyki, matematyki i informatyki. Pasjonat komputerów od zawsze (od 8-bitowego Atari) i muzyki (zwłaszcza klasycznej) od jeszcze dawniejszych czasów. Zwolennik otwartego oprogramowania (od dawna pracuje z systemem Linux).

 

 

Andrzej Olechowski

Język: Scratch

Nauczyciel matematyki, zajęć informatycznych w szkole podstawowej we Wrocławiu.
 

 

Dorota Rybicka

Język: Python

Jestem absolwentką wydziału Matematyki Stosowanej Politechniki Śląskiej w Gliwicach na kierunku matematyka finansowa oraz statystyka. Ukończyłam także studia podyplomowe z zakresu informatyki w szkole na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Uczę matematyki, informatyki oraz twórczej informatyki w Zespole Szkół SRKAK w Chorzowie oraz posiadam certyfikat e-Nauczyciel. Jestem czynnym trenerem Odysei Umysłu, kierowałam drużynę, która zdobyła tytuł Mistrzów Europy.

 

Janusz Skonieczny

Język: Python

Programuje zawodowo od 2000r. Kierował działami produkcji oprogramowania w kilku firmach zajmujących się integracją i pisaniem programów na zamówienie. Jest absolwentem wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej oraz Szkockiego Fife College. Ma na swoim koncie kilkanaście egzaminów branżowych i certyfikatów, min. Sun Certified Programmer for Java, Microsoft Certified Solution Developer, oraz PRINCE2. Jest twórcą internetowego serwisu dziennika elektronicznego dziennik.edu.pl, który działa w oparciu o technologię Python i Google App Engine.

 

Andrzej Stefaniuk

Język: Python

Nauczyciel informatyki w szkole podstawowej i gimnazjum w Zespole Szkół w Lubianie (woj. zachodniopomorskie). Propagator wolnego oprogramowania i otwartych technologii w edukacji. W swojej szkole służę radami kolegom i koleżankom podsuwając im pomysły na ciekawe lekcje z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych. Trener Fundacji Wolnego i Otwartego Oprogramowania, zaangażowany w projekcie „Strategie Wolnych i Otwartych Implementacji”. Ambasador i Trener projektu „Koduj z Klasą” w zakresie języka programowania Python.

 

Paweł Świeczka

Język: Python

Nauczyciel przedmiotów zawodowych w technikum informatycznym. Od kilkunastu lat mam styczność z programowaniem - w zasadzie wyłącznie w celach edukacyjnych. Pasjonat filozofii a szczególnie logiki. Trener ww. umiejętności. Z nauczania najbardziej lubię opowiadać nieśmieszne dowcipy i stawiać jedynki.

 

Justyna Wiśniewska

Język: Python

Właścicielka firmy szkoleniowej NAUKOMP specjalizującej się w efektywnym wykorzystywaniu nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji, pracy zawodowej i życiu codziennym, fizyko-informatyk z wykształcenia, wielbicielka jeży afrykanskich prowadząca ich hodowlę JUSTJEŻ.

 

Szymon Wróblewski

Język: Scratch

Uczę Informatyki w szkole podstawowej i gimnazjum. Staram się, aby Informatyka nie tylko kojarzyła się z nudną obsługa komputera a komputer nie był tylko narzędziem taniej rozrywki. Dążę do tego, aby zajęcia z komputerem uczyły dzieciaki kreatywności i twórczego myślenia nie pozbawionego logiki. Oraz aby stawały się świadomymi użytkownikami sieci i komputera. Poza tym, nie samymi bajtami człowiek żyje.