Program "Koduj z Klasą"
realizowany jest przez:
Ambasadorzy
Ambasadorzy
Ambasadorzy, czyli trenerzy "Koduj z Klasą" prowadzą szkolenia dla nauczycieli na terenie całej Polski. Wszyscy są entuzjastami programowania - to nauczyciele praktycy, zawodowi programiści, lub po prostu pasjonaci kodowania. Grupa Ambasadorów stale się powiększa, a Ambasadorzy ciągle się uczą i doskonalą umiejętności programistyczne i trenerskie.
Robert Bednarz |
Język: Python Informatyka mnie pasjonuje, ale do nowych technologii podchodzę sceptycznie, testuję systemy operacyjne i oprogramowanie, wolę Linuksa, zajmuję się aplikacjami www, uczę również języka polskiego, co daje zdrowy dystans do TI, nie zaniedbuję czytania książek ;-) Dlaczego nie poznałem Pythona wcześniej? |
Beata Chodacka |
Język: Scratch Uczę informatyki w Gimnazjum nr 16 w Krakowie, aktywnie działam w Polskim Towarzystwie Informatycznym, pełnię rolę Koordynatora ECDL w Małopolsce. Angażuje się w wiele inicjatyw edukacyjnych, współtworzę programy szkoleń m.in. nauczania informatyki dla klas 1-3 gimnazjum, przygotowujący do zdobycia certyfikatu ECDL, Jestem pasjonatem e-learningu, należę do grupy „SUPERBELFRZY RP”. |
Barbara Cichocka |
Język: Scratch Pracuję w Zespole Szkół nr 21 w Bydgoszczy jako nauczycielka matematyki i informatyki. Jestem zwolenniczką sensownego zastosowania nowoczesnych technologii w pracy nauczyciela. Każdego dnia uczę się :) |
Monika Dryjańska |
Język: Scratch Pracuję w szkole podstawowej. Chętnie podejmuję wyzwania. Przygodę z kodowaniem zaczęłam wraz z pilotażem „Mistrzów kodowania”. W Scratch'u najbardziej podoba mi się, że sprawia tyle radości dzieciakom, okrzyki „Proszę pani działa!” są bezcenne.
|
Błażej Gruszczyński |
Język: Scratch Nauczyciel informatyki w IV LO w Szczecinie. Trener Fundacji Wolnego i Otwartego Oprogramowania, trener Centrum Edukacji Obywatelskiej. Autor książek: „Informatyka – prościej, jaśniej”, „Testy do gimnazjum: informatyka”, „Zbiór zadań z informatyki”. Ambasador programu SCRATCH w ramach projektu Koduj z Klasą. |
Daria Herdzik |
Język: Python Na co dzień mam przyjemność pracować jako trener IT oraz nauczyciel przedmiotów informatycznych w jednej z chodzieskich szkół ponadgimnazjalnych. Informatycznie ze swoimi uczniami realizujemy w tym roku projekt programistyczny właśnie w Pythonie w ramach e-tweenningu. Moją pasją są spotkania z drugim człowiekiem przy herbacie, w górach czy też na wolontariacie ;) |
Piotr Horba |
Język: Scratch O sobie: Sportowiec, zapalony snowboardzista. Zawsze uśmiechnięty i pozytywnie zakręcony. |
Leszek Janczewski |
Język: Scratch Nauczyciel zajęć komputerowych w szkole podstawowej. Na zajęciach komputerowych i kółkach od dwóch lat (czyli od początku kariery nauczyciela) zarażam uczniów programowaniem. Oprócz nauczania programowania zarażam dzieci nowymi technologiami i robotyką. |
Bartek Janicki |
Język: Scratch Nauczyciel historii, wiedzy o społeczeństwie i geografii. Naukowo zajmuje się komiksami, amatorsko fotografią i muzyką. |
Arkadiusz Jastrzębski |
Język: Scratch Zambrów, woj. podlaskie. Szkoła Podstawowa nr 5. Nauczyciel. |
Adam Jurkiewicz |
Język: Python Członek grupy SuperbelfrzyRP, trener technologii Web 2.0 ze szczególnym uwzględnieniem OZE. Programista, administrator systemów UNIX/Linux, twórca remiksu edukacyjnego FREE_Desktop - systemu operacyjnego opartego na XUbuntu. Współpracownik Fundacji Wolnego i Otwartego Oprogramowania, w projekcie "Strategie Wolnych i Otwartych Implementacji" twórca części scenariuszy mechatronicznych zajęć pozalekcyjnych z użyciem Scratch i mikro-kontrolerów Arduino oraz ekspert ds. systemów i współtwórca systemu operacyjnego Szkolny Remiks Uczniowski. Współpracownik Fundacji , w projekcie "E-Pasj@ - nowoczesne nauczanie" ekspert ds. otwartego oprogramowania edukacyjnego. Prowadzi szkolenia z nauczycielami w całym kraju. Współpracownik CEO, w projekcie "Koduj z Klasą" ambasador i trener nauczycieli w zakresie języka Python. Propagator Wolnego i Otwartego Oprogramowania, rozproszonej sieci społecznościowej , otwartej cyfrowej mapy OpenStreet Map i wszelkich "otwartych" rozwiązań. Prywatnie - miłośnik szant, stateczny mąż i ojciec, zwariowany nauczyciel młodzieży. |
Natalia Kucisz |
Język: Scratch Artystka, kochająca podróże, taniec i sztukę w każdej formie. Posiadająca spore doświadczenie w pracy z uczniami klas I-III szkoły podstawowej w środowisku Scratch. |
Wojciech Łaguna |
Język: Python Programista Python oraz Django. |
Adam Marczak |
Język: Scratch Z wykształcenia fizyk, nauczyciel fizyki, matematyki i informatyki. Pasjonat komputerów od zawsze (od 8-bitowego Atari) i muzyki (zwłaszcza klasycznej) od jeszcze dawniejszych czasów. Zwolennik otwartego oprogramowania (od dawna pracuje z systemem Linux).
|
Andrzej Olechowski |
Język: Scratch Nauczyciel matematyki, zajęć informatycznych w szkole podstawowej we Wrocławiu. |
Dorota Rybicka |
Język: Python Jestem absolwentką wydziału Matematyki Stosowanej Politechniki Śląskiej w Gliwicach na kierunku matematyka finansowa oraz statystyka. Ukończyłam także studia podyplomowe z zakresu informatyki w szkole na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Uczę matematyki, informatyki oraz twórczej informatyki w Zespole Szkół SRKAK w Chorzowie oraz posiadam certyfikat e-Nauczyciel. Jestem czynnym trenerem Odysei Umysłu, kierowałam drużynę, która zdobyła tytuł Mistrzów Europy. |
Janusz Skonieczny |
Język: Python Programuje zawodowo od 2000r. Kierował działami produkcji oprogramowania w kilku firmach zajmujących się integracją i pisaniem programów na zamówienie. Jest absolwentem wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej oraz Szkockiego Fife College. Ma na swoim koncie kilkanaście egzaminów branżowych i certyfikatów, min. Sun Certified Programmer for Java, Microsoft Certified Solution Developer, oraz PRINCE2. Jest twórcą internetowego serwisu dziennika elektronicznego , który działa w oparciu o technologię Python i Google App Engine. |
Andrzej Stefaniuk |
Język: Python Nauczyciel informatyki w szkole podstawowej i gimnazjum w Zespole Szkół w Lubianie (woj. zachodniopomorskie). Propagator wolnego oprogramowania i otwartych technologii w edukacji. W swojej szkole służę radami kolegom i koleżankom podsuwając im pomysły na ciekawe lekcje z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych. Trener Fundacji Wolnego i Otwartego Oprogramowania, zaangażowany w projekcie „Strategie Wolnych i Otwartych Implementacji”. Ambasador i Trener projektu „Koduj z Klasą” w zakresie języka programowania Python. |
Paweł Świeczka |
Język: Python Nauczyciel przedmiotów zawodowych w technikum informatycznym. Od kilkunastu lat mam styczność z programowaniem - w zasadzie wyłącznie w celach edukacyjnych. Pasjonat filozofii a szczególnie logiki. Trener ww. umiejętności. Z nauczania najbardziej lubię opowiadać nieśmieszne dowcipy i stawiać jedynki. |
Justyna Wiśniewska |
Język: Python Właścicielka firmy szkoleniowej NAUKOMP specjalizującej się w efektywnym wykorzystywaniu nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji, pracy zawodowej i życiu codziennym, fizyko-informatyk z wykształcenia, wielbicielka jeży afrykanskich prowadząca ich hodowlę JUSTJEŻ. |
Szymon Wróblewski |
Język: Scratch Uczę Informatyki w szkole podstawowej i gimnazjum. Staram się, aby Informatyka nie tylko kojarzyła się z nudną obsługa komputera a komputer nie był tylko narzędziem taniej rozrywki. Dążę do tego, aby zajęcia z komputerem uczyły dzieciaki kreatywności i twórczego myślenia nie pozbawionego logiki. Oraz aby stawały się świadomymi użytkownikami sieci i komputera. Poza tym, nie samymi bajtami człowiek żyje. |